Thursday, September 2, 2010

GPS oh....GPS......



Mood aku mcm si muka kat atas nie skrg....tgh confuse ada, tgh penat ada, tgh tak tentu arah ada, tgh semua-semua pun ada...hahaha...apa la.....Sebenar-benarnyer, aku tgh sesangat la busy sampai.........ntah mcm semua benda kena buat......di rumah dah tentu jadik housewife......dan kat tempat keje dah tentu jadi pekerja....huhuhu......



skrg nie, aku tgh train si Pea to sleep on her own. Dah beli single bed for her to sleep....fuhhh dah dekat 1 week dok pujuk si Pea tido sendiri...mula2x tu dia tido la....dah tgh2x mlm, dia dtg kat bilik aku....hahaha....sabar jer la...

Mana taknyer, dari si Pea nie baby sampai dah 5 tahun nie memang tak pernah tido berenggang ngan dia. Bau badan takde....hehehe....Bukan main lagi, hari tu masa tgh beli bed utk dia...siap nak suruh pasang "langsir" version Pea utk pasang "kelambu".....katayer....."Ibu, beli "langsir" utk Pea yer, nnt Pea konfirm tido bilik sendiri".......hmmmm, nasib baik aku blum beli lagi...kalau aku beli, belum tentu lagi dia nak tido bilik sendiri...hehehe.....



Part house chores, nie takde masalah cos all this while memang aku buat pun...tp part keje nie ada tensen sikit cos dah nak dekat end of the year....tak sampai target lagi....waa waa waaa....smlm boss aku dah dok hint2x aku.....hehehe...."yes, boss. I know I have not achieve it yet...I will....."...tensen...tensen....tensen....aku......for your info, tahun nie target gie Egypt......tu ler psl kena keje...dua kali ganda.....huhuhuhu.....





That's why aku kena "fix" diri aku nie....kena lebih focus this September....nak kena hit target...kalau tak, aku ketinggalan nnt.....Biasa ler kekadang kite manusia nie "terbabas" dr jln yg betul....huhuhu....kena cepat2x "konar' balik ke jln yg sepatutnyer.....Di sebabkan dah "terkonar" kat jln lain, nie nak kena set "GPS" balik ke jln asal...hahahaha.....nak kena cari koordinate balik....."GPS" ohhhh...."GPS"...betapa pentingnyer pada aku nie...
Selalunyer "GPS" ikut tujuan mana yg kite nak gie, tekan jer....places of interest....nak cari apa....tempat shopping, lodging, fuel, entertainment, attractions, recreation, Bank & ATM......especially nak cari food & drink....hahaha......tp "GPS" aku nie lain sikit...."GPS" nak cari jln kejayaan......hmmm tu ler pasal yang asyik tok "terbabas" kat jalan lain....hehehe......
Insyallah, dimana ada jalan, di situ ada kemahuan........






Supaya in the end, segala yang aku usahakan berhasil...byk atau sikit itu belakang kira....janji aku buat yg terbaik buat family......bila family happy......aku lagi happy ..........Itu la pentingnyer "GPS" hidup aku nie.......

No comments: