Thursday, October 14, 2010

Tak Selamat Ko Buat Camnie.....

(Pinjam image frm Encik Google)
Grrrrrrrr......Grrrrrrrrr.............Aku geram nie, sedih pun ada. Story nyer, aku baru jer jap nie gie jumpe client aku, anak kepada jiran mak aku nie. Dia baru jer tukar servicing agent ke aku nie pasal agent lama dia dah tak buat lagi insurance Prudential so dia call aku to up date on payment for his family premium la.
Memang ler tepanjat besar dia.........cos dia dok bagi cheque kat agent lama dia tu....agent tu tak gie bayar pun kat Prudential. Banyak plak tu....memang bengang betul client aku td. Mana taknyer, dia percaya agent lama dia cos dia tulis cheque pun only put the amount....dia tak tulis to whom the payment is to be made.....ayooo yooooo ini sudah kes tipu...songlap duit nie. Yang sedih nyer client aku nie last bagi agent lama dia cheque pada bulan June tahun nie....family dia punyer premium dah tak dibayar since November 2009....cuba bayang kan??? dah betapa byk duit agent lama dia tu songlap kan.....Masyallah.....
Memang tak selamat ko buat camnie....dunia & akhirat...Ramai jugak kengkawan client aku nie yg ambik ngan agent lama dia nie....aku cepat2x suruh client aku call kengkawan dia to stop any payment made thru this agent.....biar padan ngan muka dia. Agent lama dia nie tipu dia yg kata she still doing insurance...padahal dia dah kena terminate bulan February 2010....
Geram....geram....gerammm aku. Tindakan yg agent lama tu buat akan membuatkan agent2x macam aku nie dikecam.....Org akan kata "Tu la,,,,agent insurance semuanyer sama. Semua makan duit org". So bagi aku nie.... agent yg betul2x buat, ikhlas...yg mencari rezeki yg halal dgn cara camnie........diherdik, dihina.... bak kata pepatah "Nila setitik, rosak susu sebelanga"........
Memang 'lahabau' korang yg buat camtu....aku kalau jumpe org2x yg camnie...memang aku nak siat2x kan 'tangan panjang' ko tu.....Huaaaa...huaaaa...huaaaa.......aku gggggeeeraaaaaammmm hari nieeeeeeee.....

No comments: