Thursday, February 3, 2011

China Trip Part 2

Salam.......tu dia gambaq aku yg 'gedebok' tu. Masa nie gie tour yg Prudential dah arranged. So kite org gie gua...jadi org gua ler nampak nyer. This is at the entrance....kalau ikutkan kite org kena naik bot tapi takleh pasal air sungai yg masuk ke dalam gua tu deras sangat...so dangerous.

Aku dah pakai baju 4 lapis pun masih sejuk lagiiii....Mak aiii.....tobat2x....


Air sungai mengalir deras gituu.....bestnyer kalau dapat berendam kan....

Dah jalan2x dalam gua nie, hah tempat nie macam hall besar yg dorang exhibit barang2x purba lama. Kat sini ada "ikan buta"...yess blind fish...takde mata.....lupa plak nak ambik gambaq ikan tu.......dok asyik tengok jer...


Cantik tak? Memang cantik. Aku suka view nie...sangat refreshing....


Nie ada 2 waterfalls inside this cave.....airnyer deras sekali.....


Lepas dah penat jalan2x dalam gua, kite org gie lunch. Muslim halal food....ikan susah nak jumpe kat sini.....Yunan muslim kat sini banyak makan daging kambing, tauhu and sayur-sayuran.


Cuba teka apa nie?????.....................................


Belalang goreng siottt....aku mula2x pun reluctant nak rasa....lepas 2-3 org geng semeja makan.....aku pun belasah jugak. Tak pernah aku makan benda2x camnie kat Msia...
Rasanyer macam ikan bilis goreng jer....yum yum yumm


Then, lepas dah gie gua, kite org dibawa makan jagung & sweet potato original baked depan kite org....memang best..Apek kat atas nie entertain kite org ngan muzik2x tradisional....siap ada penari lagi....

Apek ngan awek dia gie dating naik kuda....huhuhuhu


Tarian bot atas darat......muaaahhhhh


Gadis-gadis Yunan yg dok serve kita org....manis org yer.....


Tu makanan tradisional dorang, aku pun dah tak ingat apake nama kuih nie...tapi sedap.....

Nie dai fresh baked sweet potato.....nie memang sangat delicious.....kat Msia pun aku tak heran nak makan.....
To be continue.........

No comments: