Tuesday, April 5, 2011

Weekend Yang Bestttt.......

At first, me & hubby wanted to bring Pea to watch Disney On Ice, psl Pea tak pernah ler nak gie tengok org main ice skating nie.....ding dong....ding dong....after we discussed.......we decided to visit my sister at Labis. Lagi pun, my mum dah rindu cucu2x dia kat sana tu. Hahaha....actually, my sis yg persuade me to "pujuk" my hubby to come to her house cos you know why??.......by the way...this is her house at Labis.....rumah company laa..... Walaupun rumah company yg punyer tp aku sesangat la suka kat umah nie. Dah ler rumah setingkat with 3 big bedrooms, large compound area......I likeeeee........kitchen luas, bathroom luas, dining area luas, living hall luas.....fuuhhhh bestnyer.....aman damai cos rumah dia surrounded by pokok kelapak sawit...hehehe...my BIL attached with Boustead...
This is the reason why my hubby is soo into going to my sis house...MUSIM DURIAN...hahahah. Dah ler aku tak makan durian.....aduuhh...apa nak buat....ikut jer laa. There is one durian tree at my sis house yg dah sooo long tak pernah berbuah, suddenly this year si durian tree nie gatal2x berbuah banyak sekali....sekali jatuh 2-3 bijik. Ada ler dekat 20 bijik dalam stor umah kakak aku nie. Huaahhh, apalagi hubby aku "qadak" ler ...makan durian sampai tak hingat dunia... huhuhu.......



We arrived about nearly 10.30am as we departed from Melaka roughly around 8.30am. Psl nak cepat makan durian kan..hehehe. As we arrived, lepas dah relaks-relaks....we watched movie. Citer apa yek?? Aku pun dah lupa. You see living hall nyer...luaskan?? Bleh bergelimpangan mcm ikan sardin dalam tin....



Then later in the evening, Pea & sepupu-sepapat kuar main kat luar umah. Hah, ambik ko,

kawasan dah ler luas, apalagi bleh main puas2x ler....


Kemain seronok lagi Pea. Happy for her as she seldom dapat chance to play outside cos aku yg tak bagi. Kat taman aku tu takut ler nak lepas2x dia sorang2x....dah ler dia jer sorang anak aku buat masa nie. Apa2x jadik nanti....susah aku...hehehe...Well, she took this opportunity to "qadak" her playtime.....suka dia....


While the kids playing, my sis & mum do come cooking. Haha, this is my sis yaa. Very the slim & small size than me. Yg belakang tu, my mum...ntah apa ler dia tgh cakap tu. She made some nice homemade "dadih"......mcm2x flavour ada....


As promised, dinner I have to cook for them. So I decided to cook Spaghetti with carbonara sauce plus homemade "Roti John".....huhuhu....jadik tukang masak aku jap..hehehe. Tak sempat nak ambik snap photo masa dorang eat their dinner psl masing2x dah lapar and dah ngantuk...nak cepat2x makan & go to sleep...zzzzzzz


Lepas memasing dah kenyang, the kids went to bed while the elderly (me,my sis, my mum) tengok ler Tirai Akademi Fantasia....tak abis pun tengok. Aku dok sibuk nak tengok citer HBO version HD pasal kat umah aku takde. Layan ler citer Star Trek ntah tahun bila punyer pun. While my hubby & My BIL dok kat kuar....sembang2x sambail menghirup angin malam...fuhh.

Best cuaca kat sini, daytime ada panas sikit la...tp nite time....sejukkkkkk.



Bila pagi.......Good Morning..........




Bleh percaya tak yg ini adalah weather di waktu pagi? Kabus penuh niee....aku heran ler....mcm rasa kat Genting Highland pun ada.......Actually, at this time aku memang still bergolek dalam rumah, tetiba hubby aku panggil....."You should come out & see......you like it..." So, aku dengan tak mandi lagi (of course ler)......terus jer kuar.....Masyallah....you see kejadian Tuhan.....very vice view......I likeeeee lagi.....



Hubby aku siap main bola lagi ngan anak buah aku......cuba lihat background nyer....sangat sejukkkkkkkk.....


Nie salah sorang anak buah aku yg gie kutip buah durian gugur lagi...pagi2x dah kebabooo jatuh.



Haii....sesuma nie blum mandi lagi....dah dok posing depan kamera....haha apalagi posing ler...

We had a nice weekend there........playtime for Pea & sepupu2nyer & me, my mum catching up with my sis.........

4 comments:

eynda said...

Pertama...suka rumah tu..teringat zaman kecik2 membesar di kawasan Felda...rumah2 memang macam ni....

Kedua...suka weather pagi2 tu...bestnyer :-)

Along said...

1st, bergelimpangan macam ikan sardin dlm tin tu maksud dia sempit la...heheheh...dia kena bergelimpangan macam kambing dalam kandang...baru terasa luas!!

2nd...ooo...dek nak makan durian, terlepas date ngan aku!! takpe..kot aku pun, aku pilih durian..hehehehe..

Ayu Aziz said...

suker sangat...wah..bestnya Sal..aku suker la kalu rumah cenggini....

Pasaipa ko tak makan durian>>> rugi weh...sodaaaapp.....

Sal said...

Kak Enyda, yang pertama memang betul. Rumah besar abis....rasa lapang jer...Cuaca pagi, memang best.....sejuk, nyaman & mengasyikkan...

Along, tu ler psl. Sorry ler, x dpt dating ngan ko. Laki aku tu psl makan durian no. 1...huaahh. Ya, betul3x, salah falsampah lerr..
memang luas gitu.....

Ayu, aku siap pesan kat abg ipar aku kalau umah tu dorang open for sale....aku nak beli!! Hahaha, memang jauh dari bandar..yg penting nyaman....
Aku memang dari dulu tak makan durian la...aku cacat sikit..hehehe