Friday, July 22, 2011

Extra Anak....

Extra anak ke....anak extra ke.....sama jer. Nie ler dia buah hati pujaan baru laki aku ngan anak aku nie.. dorang dah ada new hobby, bela arnab dahh. Amacam cute tak??

Yang si grey tu nama nya GIANT, yang si putih tu namanya Fea Nana. Nama bukan main glamour lagi. Sekarang nie, aku dah tak payah sibuk nak terpekik lolong pagi2x kejutkan si Pea. Otomatic dia bangun dlam pkul 6 lebih terus gie ngadap si dua ekor nie. Wah....senang sikit keje aku pagi2x.

Petang bila balik dari sekolah pun camtu jugak, si Pea balik jer umah terus gi ngadap si dua ekor nie. Siap bawak kuar....lepaskan dua ekor tu main2x kat porch umah. Tapi yg tak best nyer, aku yg kena bersih kan "najis" dorang nie...hehehe itu pun bila laki aku outstation jer. Letih jenuh laaa....dah lah si arnab nie rupanyer kuat makan siott. Bila pagi aku top up food dorang, waktu tengahari mcm dah nak abis dah. Bila aku top up food dorang waktu petang, malam nnt sebelum tido kena top up lagi. Air dorang lagi lerr...penat nau abis.

Tu ler, dua ekor nie takde keje kan...asyik makan jer dok dalam sangkar nie. Dua ekor nie baru 1 bulan lebih jer, tak tau mana satu jantan, mana satu betina. Citernyer, kak aku ler bela mak bapak dua ekor nie. Bila dah beranak sampai 7 ekor, kakak aku siap offer kat si Pea....apalagi of course si Pea nak.

Bagus jugak ada arnab nie, ada ler jugak kawan si Pea nak main2x jap kat umah. Hehehe.......

No comments: