Sunday, August 21, 2011

17th, 18th, 19th, 20th & 21st Ramadan

Assalamualaikum......

Dah dekat 6 hari dah, aku tak update blog. Bukannyer tak nak, cuma bila lepas dah buka posa tu, tak tergolek kekenyangan. Hehehe!

Menu on the 17th - Tapau kat pasar ramadan, mee hoon goreng, nasi goreng ikan bilis, sop ekor. Boleh ler, ada rasa sikit.

On the 18th, aku bawak mak gie buka posa kat Muara Sungai Duyong. Apalagi, makan ikan bakar ler. Aku order ikan siakap masak sweet & sour, kepah goreng cili, kerang rebus, kangkung goreng bawang, sotong goreng kunyit. Sedappp, pasal dah lama tak gie makan kat sana.

On the 19th, aku balik kg Pahang dah. Umah belah suami aku. Tapau kat pasar ramadan jugak pasal aku sampai pun dah petang dalam pukul 5 lebih. Suami aku apalagi ambik peluang ler tapau tempoyak (dah tentu aku tak reti masak dish tu), kuah lemak labu, ayam percik berempah (ini adik ipar aku beli). Adik ipar aku masak nasi marjerin, sedappp.....sehingga menjilat jari tuu. Hehehe! Aku balik Pahang pun only for 1 day pasal on Sat tu ada client from Sabak Bernam nak turun, jumpe aku.

Then on 20th, aku masak paling best....tapi aku asyik lupa jer nak ambik gambo la. On the way back from Pahang, suami tapau ikan patin. Dibeli fresh kat tepi sungai. Fuuh....so buka posa nie, aku masak assam pedas ikan patin, masak lemak pucuk paku, ikan patin goreng dan sambal belacan. Perrghhh, nie pun sampai menjilat jari. Bak kata pepatah, di bulan posa nie....SEMUANYA MENJILAT JARI....hehehe.

Today 21st, aku masak putih sayur bayam, ketam goreng, ikan patin goreng (ada tinggal sikit lagi) ngan sambal belacan. (Memang aku nie asyik terlupa jer nak ambik gambo)....pasal dah penat2x masak, terus aku mandi dan dok relaks depan TV....tu yg lupa. Dah tengah2x makan, baru ingat....

No comments: