Friday, October 7, 2011

Tetiba.....

Tetiba jer aku punyer keinginan nak beli buku nie...hahaha..."Downsizing Your Home with Style". Apa yang nak di down size kan? Dah tentu ler umah aku nie sekakang kera, jerit dari depan sampai umah deret belakang gerenti dengar suara aku punyer. Hari tu ada singgah book store, aku nie memang feveret gambo-gambo house decoration. Dari decoration ke storage, ke garden, ke design of the houses. Nie tengah dok berangan, kalau ler ada duit lebih, bleh buat umah banglo yang pre-fab, sustainable, simple yang masih mempamerkan ciri-ciri umah melayu lama. Ada ke? Boleh tak aku nak buat umah yg pakai tenaga solar 100%? Kat malaysia nie ada tapi tak banyak lagi.

Buku nie kena baca and belek-belek berulang-kali. Kang tak paham plak apa yang si author nie maksudkan. Jadi tunggang-langgang plak umah aku nanti. Aku tengah berangan nak tukar decoration living hall....pasal dah ler kecik, takleh masuk kusi meja besar-besar. Dari aku pindah dulu, living hall aku nie hanya ada 1 sofa three seater, 1 side table, 1 rocking chair, 1 tv cabinet (yg agak gedabak) and sehelai tikar biasa (beli kat mamat pakistan). Dah lebih 7 tahun, sama jer camtu. Bila ada tetamu datang, dah ler tak cukup kusi, dorang kena ler dok bersila atas lantai....cian plak. So, aku tengah berangan nie......berangan-berangan jugak tapi yang penting poket kena tengok jugak....

This week hubby outstation so tinggal ler aku & Pea. Selalunyer bila hubby xde, aku x reti nak makan apa. Jadi "blank" ler, kalau tidak macam-macam aku masak.


Terpikir nak buat spageti.....korek-korek pantry...hah, jumpe si spiral spageti nie. Akan aku buat kuah carbonara ler....Pea memang suka.


Lepas tu nampak plak whole meal bread nie, tetiba si Pea nak roti telur. So, aku pun buat ler roti telur barang 2-3 keping.


Lepas tu plak, aku bukak fridge, nampak plak nugget ayam nie. Aku goreng and siap buat decoration lagi.....letak sikit mayo & chili sauce.....cucuk cungkil gigi kasi senang nak makan dah.


Inilah jadi nyer dinner aku yg tak seberapa untuk 2 beranak nie. Esok x tau nak makan apa.....

No comments: