Sunday, March 18, 2012

Cameron Highlands - Day 2 (16/3/2012)

Assalamualaikum everyone

Hari ke 2, memenatkan tapi best. Kite gie Sungai Palas Boh Tea Centre. Salah satu lokasi filem "Ombak Rindu" tau. Waduhhh! Terasa macam berlakon ngan Aaron Aziz kejap. Hehehe! Tapi jangan tepanjat, gambar kat atas tu bukan Aaron Aziz.......tapi Incik Hisam dahh.....
Begitu nyaman, udara yang segar, pandangan ladang-ladang teh yang menggunung hijau.........
Nak gie kat sini kena drive dalam 1/2 jam. Jalannyer sangat-sangat lah sempit & kecik jer. Muat2x dua keta berselisih. Memang kena pandai selok membelok kalau tidak masuk dalam cerun penuh pokok teh ler....Lepas tu dah sampai, kena plak jalan kaki naik atas.....aduuhhh
Dah sampai......dah. Bagai nak semput panjat/jalan kat denai yang disediakan.
Bersiar-siar kat dalam tempat Tea Centre nie......
Jalan/Denai yang kite orang kena lalu......sempit lerrrr.....
Mesin pengisar teh dulu-dulu. Macam spaceship aku tengok.....
Tempat timbang daun teh. Ingat nak cuba timbang si Pea nie, takut plak
timbang nie tercabut plak....
Sangat bersih, luas tempat Tea Centre nie......memang ramai orang betul. Ada jugak mini bas yang dorang disediakan untuk angkut pengunjung-pengunjung dari bawah. Masa on they way naik atas, ada ler bertembung ngan mini bas nie.....perrghhh aku tabik spring lah driver tu. Memang hebat bawak mini bas kat jalan sempit tu....aku gerun......
Kecik-kecik selalu ambik gambar bersama.......haha dah besau belum pernah sekali pun. Ini dia kakak aku......kecik kan dia dari aku nie.......
Incik Hisam, teman hidup aku......
Pea, penghibur hati aku.......
Dapat merasa scone & berry tarts.........
Cafe kat Tea Centre tu.......
Pokok-pokok teh yang segar bugar........
Strawberry.......
Sangat cantik dan indah pemandangan kat sini. Macam tak nak balik dah.....

Ini lah dia, Taman Pertabalan Tanah Rata. Tempat main skateboard and playground ada kat sini. Few minutes walking from accomodation.
Banyak obstable untuk kanak-kanak kat sini. Membina jati diri.....(tetiba macam semangat patriotik plak)
Pea & sepupu dia, Arisha......
Tetiba plak gambar mushroom nie muncul.........
Playground yang sangat 'children friendly user'........
Bunga..........
Bunga lagi........
Jongkang-jongkit......aku dah lama teringin nak main benda nie. Pea, Arisha & Naim.....

Konon-konon pandai balancing ler tu.....

Ok, esok sambung last day plak.....

No comments: