Sunday, May 20, 2012

Lain yang mintak, lain yang dapat......

Assalamualaikum everyone

It was Saturday and I wanted to find something at this moment I really really need it.  I need a pair of shoes.  Kasut yang hari-hari aku pakai dah ranap, dah hancur belah dalamnyer.  It has been few weeks aku dok bingit kat telinga suamiku.  I'll be meeting up with my fren from Singapore....miss her.  So, we went out.......

We had char kuew teow with kerang....hmmm lama sungguh tak sapedek nie.


Suamiku ordered kerang rebus......lazat berdentum.......

Aku yang dok menilek-nilek kasut aku tapi anak aku yang dapat. Hahahaha! lagipun selipar yang dia pakai sekarang asyik buat kaki dia melecet jer. Sian kat Pea.  So, suamiku decided belikan lah selipar baru untuk dia.  Wahhhhh! selipar siap ada flower lagi.....purple color....Pea likes it very much.  Dah tak nampak selipar lain dah...huhuhu. Ketembaman kaki Pea terserlah kan....huhuhu

Then gie masuk MPH kat MP.  Wahhh! dah renovate, besar giler.  Fuuhh, dah lama betul tak gie MP rasa macam berabad dah.  So macam biasa, Pea mesti gie children area, suamiku lepak kat buku-buku business, aku? kat mana yer?......

Aku kat siniiiiiiii.........apalagi guidance on traveling lah.  Dah tentu nak persiapkan diri kan.  Uhhh, begitu banyak sekali negara-negara yang harus dilawati.  Insyallah, dengan izin Allah. Berilah aku peluang dan kekuatan untuk melawati negara-negara ini. 


Antara negara-negara yang aku tengah plan nak visit......New Zealand, Lord of The Rings yang pasti diingati.  Keindahan alam semula jadi yang sungguh indah dan unik ciptaan Tuhan.

Australia.......daripada time sekolah dulu aku teringin nak gie sini.

South Korea.......Winter Sonata.  Dulu time citer tu, suamiku siap belikan DVD satu set lagi cos aku memang giler ngan citer tu.

Ini adalah antara negara-negara yang aku ingin pergi.  Mudah-mudahan, dipanjangkan umur, dimurahkan rezeki....aku akan sampai ke sana.  Insyallah........

No comments: