Monday, May 13, 2013

Wolf...Wolf.....Wolf.....

Assalamualaikum.....

A very good morning ladies and gentleman.  Today I would like to recite a pantun for everyone.....

Menjunjung kasih warisan mutlak,
Ke arah budi akhlak mulia,
Bersama kita perjuangkan hak,
Adat dan Adab budaya kita.

Cewaahhhh! Berpantun seloka pulak hari nie.  Ada maksud tersirat di dalam pantun nie.  Dalam maknanyer...... well, that's all for today.  Aiii? Takkan nie jer yang nak diupdatekan.  Ada lagi dahh....

We went to Big Bad Wolf in Melaka.  We went there TWICE.....ahahhh giler kan?  Agaknyer dah giler meroyan aku nie.  Yes, I admit it. Aku dah giler meroyan bila tengok buku-buku yang best-best citernyer tapi yang paling best pasal HARGA nyer yang murah giler! Satu ringgit...! Dua ringgit...! Lima ringgit...! Lapan ringgit...!  This is my first time.  Tak pernah gie nie BBW, cos selalunye dorang buat kat KL. 

 Hasil "tangkapan" me & hubby

 Hasil "tangkapan" khas untuk diri ku

Hasil "tangkapan" Pea

Hah hah hahhh!  On the first day of opening, aku dah gie ngan suamiku.  Tak ramai orang.....alhamdulillah dapat lah belek-belek buku lama-lama. Maklum lah, pegi time orang sume keje, dah tentu parking senang & dekat entrance senang dapat.  Nak pilih buku pun boleh relaks-relaks jer.  Best kan? Orang lain gie keje, aku gie belek buku, hehehehe.  Ada ler dalam 2 jam lebih aku kat dalam.  On that day, kebanyakan kindergarden or nursery owner yang datang cos children books are very-very cheap.  Aku tengok ada yang siap bawak luggage bag yang besar tu for carrying the books.  Ada yang bawak trolley ler...Aku? Aku bawak beg biru Ikea jer......dorang ada sediakan kotak-kotak kalau kita takde bawak beg.  Tak kosa aku nak angkut kotak....dah macam nyonya jual sayur plak...hehehe.  Lepas tu masuk hari ketiga, hati aku tak sedap.  Si Pea asyik dok tanya yang BBW tu ada lagi tak?  Pea macam nak beli satuuuuuu jer buku lagi.  Hmmm, kesian plak tengok dia bila cakap nak gie BBW.  Aku pun angkut dia.....hahahhh ambik ko! Bukannyer satuuuuuuu buku jer dia nak.  Bertambah 4, 5, 6 bukuuuuuuu! aduhhh! memang kopak aku bulan nie....hehehehe

Takpe per ler Pea....Membaca Itu Amalam yang Mulia.....bacalah wahai anak ku...baca......


No comments: