Monday, January 4, 2010

Yang Ter'Over'

Iskh..iskh...iskh...tersebut la al-kisah...aku yang ter'over' ari nie. Maklum je la..esok Pea nak gie taska for the 1st time. Aku pulak yg kelam kabut. Biasa ler, anak sorang baru 1st time nak masuk taska....heboh bukan main lagi..he he he.

Mula2 tadi pagi, aku gie meeting dulu...settle benda2 keje dulu la. Lepas tu aku gie beli pencil box, pencil sekotak, sharpener, eraser, colour pencil, ruler. Last 02 weeks, aku dah gie beli kasut sekolah...mak oii..baru nak gie kindergarden dah kena pakai kasut sekolah..mcm nak gie sekolah betul2. Kasut sepasang dah nak dekat RM20 hinggit, stokin 2 sets dah RM18 hinggit. Earlier than that, gie bayar registration kat sekolah dia.....gedebak-gedebuk plus extra 01 set of uniform dah dekat RM1000 hinggit...kopak2 aku....

Then ptg tadi ambik Pea, bawa pie ambik gambar ukuran passport....mak datuk..sekolah nie nak sampai 4 keping gambar...dah gie ambik gambar..

Nie dia kat kasut sekolah Pea, aku tanda ngan nama dia. Mana tau..dah banyak2 kasut..hilang dibuatnye
Hah, kat dalam pencil box pun aku tanda..Sofea Adriana 'nama penuh' lagi..he he he
Pencil, ruler, eraser, sharpener, colour pencil, aku tandakan ngan sticker warna oren..ntah berapa lama sticker tu nak tahan melekat kat barang2 nie pun aku tak tau...janji aku dah tanda kan..
Hah, ini dia uniform sekolah Pea...hijau kuning..mcm pemain bolasepak negeri Kedah plak...
Nie dia, satu set ngan beg skali....

Aku yg seronok giler pasal anak aku nak sekolah...tadi dalm pukul 8.30mlm aku dah suruh dia tido..takut2 esok pagi takleh bangun...aku pun nak kena tido awal jugak..ntah2 aku yg takleh bangun plak...he he heeee

No comments: