Tuesday, June 1, 2010

Manjung......Oh....Manjung.....(Part 1)

Dah masuk bln Jun dah....cepat betul masa berlalu....well, last weekend me followed hubby to Manjung since he's having his program there...sooo dapat ler aku gie jenguk jap ITM Manjung....lama dah.....dah 16 thn aku tak gie sana....entah camna rupanyer.....

Taken photos along the way there......penat tau...dekat 4 jam driving....


Journey yg sgt refreshing....cos kiri kanan viewnyer...sawah padi...sgt luas..this is near to Manjung area....


Amatlah...mendamaikan...sejuk mata memandang.....

Jalan memang clear....tak byk keta pun......
Sofea..bangun tido...bangun tido pun tak sampai lagi......nie baru bangung tido...haussss..



Sampai2x jer....terus gie check-in hotel...lepas tu gie tempat area lama ITM Manjung...rumah kedai la....nie dulu dorm aku...tingkat atas....aisey dah jadi ofis org dah...
Masa nie aku dah masuk 2nd yr, dorm nie betul2x depan post pak guard...so rasa selamat sikit la. Dan lagi satu yg best...betul2x depan cafe....hah apa lagi...hari2x kalau tak sempat breakfast kat kanten...aku jerit jer dari atas balcony nie...."Roti bakar satu....."...jap lagi staff cafe tu antar sampai kat depan muka pintu...waakaaakaaaa....


Tu dia.....sblm nie, this building sumenye class room....hmmmm byk kenangan kat sini.



Hah.....Bus Station Manjung....ada lagi yer.......nie ler tempat aku tunggu bas nak balik kg...dan nak gie mana2x kat area nie......Aku ingat ada satu masa nak balik kg.....masa tu tengah kecoh bebudak ITM pakai jeans....kena pakai kain hitam...cuba bayangkan dulu masa jadik student ITM, kita org takleh pakai jeans...kalau pakai kena denda, kena panggil ngan Pensyarah Hal Ehwal Pelajar...konon2xnyer...mcm langgar undang2x....
Hah....aku peduli apa...ada one time tu, aku nak naik bas balik kg...dgn selambanyer semasa berjalan ke arah bus station nie....aku bukak kain hitam aku di tepi jalan....wooooo!!! jgn tepanjat...dalam kain ada suar jeans la....memang bengang betul masa tu.....pasal suar jean pun nak kena "lecture"...hishhh hisshh hissshhh....biasaklah tu....nak jaga tatatertib student. Masa tu aku spend about 2 1/2 yrs kat sini...1993 till 1995 kalau tak silap....ai?? dah lupa plak aku nie...dah tua kot.....


Nie jalan nak gie Damai Laut Spa....cantik tau...kiri kanan byk pokok bakau......


Ada lagi....nie......sgt la refreshing.....
Byk gambar lain lagi.....nnt aku upload lagi.....penat jugak journey jauh cam nie...tak sampai la aku kat sini..kalau hubby takde program....rezeki la...buat keje sambil holiday....

No comments: