Wednesday, June 16, 2010

Manusia oh Manusia....

N3 aku kali nie mcm nak "dipedaskan"....klau nak, bleh...tapi mcm tak elok la...ok, aku guna bahasa kiasan jer laaa....

Well, kat dunia nie memang mcm2x ragam manusia. Yg berbuat baik, dibalas baik..alhamdulillah. Yg berbuat jahat, selalunye akan dpt "cash" dari NYA. Nanti klau kite balas ngan jahat....tak best la...lagipun tak baik buat camtu....mak aku selalu berpesan..."Biarkan nak, biarkan dorang tu buat. Esok2x ada balasannya. Jgn balas-membalas".

Tp bila kite buat baik, asyik kite jer kena....dan bila dibalas ngan penipuan.....kan terbakar rasanyer. Hmmm, manusia oh manusia.....cuba kenangkan waktu ko susah, nak cari keje....ko dok ngendeng2x kat kite, bila dah senang....ish ish ish.....ini bukannye nak ngungkit tp lumrah alam....dlm diam2x ko pekena kan aku yer??? Astaga.....sabar..byk2x bersabar...

Depan mata aku, ko buat salah, siap bleh janji....yes yes, aku bleh...no hal punyer....
Lepas aku dpt tau.....tak angkat call aku, aiseyman.....
Lain kali, klau tak bleh tolong....cakap jer tak leh...aku bleh terima.....
Aku punyer jenis, klau ko takleh, aku oraaittt jer...aku bleh tima la.....jgn disebabkan nak jaga nama, ko sanggup...........addooiiii memang ler sakit rasanyer....

Well, manusia oh manusia....aku pun tak sempurna...manusia mana ada sempurna....disebabkan itu...aku maafkan ko....aku ingat pesanan mak aku...tu ler pasal aku tak kisah....Apa yg aku belajar.....adalah pabila kite saling maaf-memaafi, insyallah Tuhan sentiasa dekat dgn kite....

Tapi ingat, setiap perbuatan kite, pasti ada balasan nyer.....terima jer la.....

No comments: