Wednesday, November 10, 2010

Geram Tahap Gaban......

Memang ler sesangat aku nie tengah geram tahap gaban!!! Dah sampai tahap 3 kebangsaan nie!!! Badigol punyer org....tak reti pikir ke? Where's your brain my dear???? Oppss sebelum tu biar aku story dulu.....

On Tuesday bila aku fetch Pea from kindy, Pea kata dia dah terberak sikit dalam suar dlm. Lepas tu teacher dia suruh cuci bontot sendiri. Then lepas tu, suar dlm yg dah terkena tahi sikit tu...bleh teacher dia suruh ambil plastic bag & simpan dlm tu. Lepas tu siap suruh simpan dlm beg baju lagi...campur ngan baju yg belum pakai......HAHHHHHHHH!!!! Apa hal plak ko ajar nak aku camtu? Bleh ke dah kena tahi sikit ko bleh suruh letak jer dlm plastic bag?? Ko takleh basuhkan sikit ker?? Lalukan air kat tempat yg terkena tu??? Jemur ler kejap....time ptg aku balik..aku bleh angkat la, kalau ko geli sangat.......Klau ko (teacher tu) geli sangat, ko bleh panggil aku nie (mak dia) dtg kat kindy semata-mata nak cuci tahi anak aku yg terkena sikit kat suar dlm dia tu.....amacam? susah sangat ke???

Dah ler tu, tahi bila lama disimpan dah tentu berbau kan??? Dah tentu jadi keras kan?? Mana ler ko letak otak ko??? Dah tentu ler aku kena rendam dulu, letak mcm2x pewangi la...peluntur la...nak kasi bau dia hilang....bukannyer tahi baby.....teacher oooiiii!!! Nie tahi budak umur 5 thn...dah tentu mcm2x dia mkn.....Apasal ko nie geli sangat??? Ohhh...ok aku tau ko tak kawen lagi....so...bermakna klau ko terkincit dlm suar ko...ko bleh simpan suar tu dlm plastic bag?? Lepas tu balik umah, ko suruh mak ko basuhkan??? Gitu yer!!!!!!!

Aku memang geram giler psl hal nie...tak bersih langsung.....The next day aku terus gie jumpe principal dia....terangkan betul2x.....principal tu inform aku, maybe teacher baru....tak reti lagi.....Makkk ooiiii!!!! takkan benda camtu pun kite nak tegur??? Mana letak "kemunasabahan" teacher tu?? Sampai bontot Pea gatal mlm tu.....takleh tido anak aku tu...Klau ko tak nak basuhkan....ko bleh ajar anak aku tu....ko tunjuk cara2xnyer...apa susah sangat???? Aku rasa mak ko tak ajar ko dulu camtu kan???? EEEEEEEE.........aku memang tengah geram nieee.....

Itu perkara yg paling aku tak bleh terima.........issshhhhhhhh............dan ada lagi satu perkara yg paling aku soal kan......si Pea nie kalau membaca.....mcm merangkak-rangkak.....Aku tanya principal tu, dia kata tu kena tgk kanak-kanak tu....ada yg cepat dpt...ada yg setengah-setengah...ada yg masih lagi takleh membaca.....ok...fine aku paham. Tp, aku tgk anak aku nie takde ler drill everyday.....skrg nie dah dekat 2 bln takde homework...dulu mula2x ada ler buat balik homework......Principa tu ada janji ngan aku nak make sure si Pea bleh membaca by next year......Wahai principal......apasal kena tunggu next year? this yr tak dapat ke? Aku agree bila dia kata anak2x pun kena berlatih di rumah....yess...aku paham dan setuju. Tp kalau dari 8 pagi sampai 5 petang anak aku everyday kat sana....still kurang fasih membaca, apa ke citer nyer??

Ok ler.........kemungkinan besar anak aku nie memang lembap la...abis citer...

No comments: