Friday, December 17, 2010

Apa Nak Jadi Niee....

(Imej dr Cik Google yer)
Tadi dinner hubby ajak gie luar makan. Tgh2x mkn aku terlihat sesuatu...jeng jeng jeng...cuba lihat gambar sample di atas nie....ada seorang minah melayu yg bertudung tetapi memaki baju yg amat ketat. Kiranyer gambar kat atas nie tak ketat sangat....tp minah nie punyer baju...yaa rabiii ketat giler. Kalau dah aku nie seorang pompuan pun, bleh mengucap tengok dia pakai camtu....apatah lagi org lelaki. Baju dia pakai memang ketat giler....memang menampakkan 150% bentuk badan yg mengiurkan. Bak kata hubby aku, lah suka hati dia la....badan dia....dia pun hal la....memang ler betul...aku sokong you...sayang....tapi kalau dah pakai baju camtu...baik la takyah pakai langsung....memang nampak macam tak berbaju pun....
Apa nak jadi minah2x skrg yg pakai tudung nie? Nak pakai tudung psl nak tutup aurat...ataupun fesyen jer?? Aku pun bukannyer baik sangat pun...tp walaupun dulu aku tak pakai tudung...aku tak pernah pakai baju ketat giler camtu...terbonjol sana sini....dulu aku selalu pakai short pant..huhuhu (dosa giler duluuu).


Lepas tu siap ler si minah nie (aku rasa dia ckp ngan geng satu meja dia yg aku dok perhatikan dia)........aku rasa mesti dia ckp...."la, minah tu mesti jealous tgk I yg badan cantik nie kan". Then, mamat yg duduk satu table ngan dia tu (aku rasa boyfren ke, abg ipar ke, alah...tak kisah la) siap toleh pandang kat aku 2 kali tu.....hahahaha...dah sah2x dorang tgh citer psl aku....wow..glamour kejap mak nie..hehehe.....masa nak bayar, siap si minah nie dok gelek jalan depan hubby aku....hubby aku geleng kepala jerrr.....
Hubby aku kata...mcm tak pakai baju.....
Kot yer pun nak tunjuk badan tu cantik, tak yah lah pakai camtu. Pakai baju yg longgar sikit, apa salahnyer....Dari segi bentuk, aku rasa minah nie mesti pakai baju korset....ala2x baju nak kurus tu............Aisey...kesian aku tengok kat dia......kecantikan bukannyer terletak pada baju yg dipakai.....ianyer terletak pada hati pemilik tu sendiri.......Agak-agak la kalau nak berfesyen pun....ada byk cara nak tunjuk yg kite nie up to date ngan fesyen skrg.....mcm2x baju bleh pakai......
Kalau camtu, baik takyah pakai tudung....nie dah menjatuhkan reputasi org yg bertudung la...ish ish ish....malu aku tengok td......tp apa nak buat....kalau dorang nak pakai camtu...teruskan la....esok di sana, pandai-pandai la jaga diri....(cakap utk diri sendiri)




No comments: