Sunday, February 20, 2011

What Should I Wear To Work........

Tomorrow is Monday?? Haiya.....I'm lost.......lost cos I don't know what to wear to work. This happen everyday since I've started working. School days..no problem. College days....no problem. Lagi-lagi when I dah "berhijrah" a.k.a "pakai tudung", tak tau nak pakai apa dah. Most of the days asyik pakai baju yg sama with the same tudung. Ada ler..tukar2x feshen sikit. Tapi nampak camtu jugak. Tu yang bila nak bersiap gie keje skrg, mcm dah takde idea nak pakai apa. Selalunyer hubby akan dok gelak kan aku nie....tiap2x pagi camnie. Kekadang tu, sampai 1 baju aku pakai 2 kali dalam seminggu. Punyer ler bengong aku nie....

Dah tak tau bergaya ke aku nie? Dulu time keje kat hotel dulu, takyah sibuk2x nak pikir pakai baju apa...everyday will be "pant suit"...senang ler. Cuma blose kat dalam jer yg berubah. Skrg nie dah mcm2x style......cuba tengok nie....memang look clean & fresh kan??




How about this one? I like the hijab, very neat & classic. Kalau kat Malaysia nie nak carik hijab cam nie memang payah sikit la. Nak2 aku nie "American Size" a.k.a "Badan Comel" sangat, memang ler problem nak carik yg berkenan & sesuai dgn keadaan semasa.

Cara2 ikat tudung plak...dah mcm2 style aku tengok. Tapi yg paling aku suka "Tudung Awning" la cos tak payah sibuk2 nak gosok cuma kena "jaga" awning dia jer. Tapi teringin jugak sekali-sekala nak pakai tudung ala2 kat bawah nie....cantik kan??


Tu ler problem aku hari2 skrg. Bila nak beli baju jer, terpaksa gie certain shop yg ada for "American Size" punyer....harga bukannyer murah psl dorang guna kain lebih kan..hehehe
Adakah itu satu petanda yg aku memang dah besar giler?? Part nie hubby aku memang suka...psl dia bleh "smash" aku....huhuhuhu...padan ngan muka aku nie....
So, skrg nie aku tengah dok pikir....apa nak pakai esok???

3 comments:

Along said...

Aku pun selalu dilema benda yg sama. Dah la memang x reti nak bergaya...main mana dan je sarung. Member2 aku pun dah letih dah dok bagi cadangan fesyen...lantak la, asalkan x bogel pi keje, ye tak? Hehehehe..

Sal said...

Hehehe...tu ler namanyer pompuan.

Ayu Aziz said...

aku pon..kekadang baju byk, tapi rasa cam tak de baju...muaahahah... kekadang tu, dah siap iron, tetiba ubah pkran lak...tak mo pakai lak..hadoii... tapi fesyen tudung tu cantik kan??? aku tak sempatnya nak belit2 dah skrg nih...ada baby...asyik nak tarik2 jekk....