Wednesday, July 27, 2011

Hari-Hari........

Nak kabarkan...ini lah aktiviti harian aku. Balik jer umah, dah kena 'sengseng' lengan baju pasal nak memasak. Mula-mula dah siap potong segala bagai....bawang, sayur, ikan ke, daging ke.....Hah....sebelum tu pepagi dah kena pikir, apa benda nak masak hari nie? Siap berdiskus ngan hubby....tik tok tik tok.....TING!!!! dah dapat idea menu apa nak masak....

Sampai umah, terus campak beg...siap lagi jerit kat Pea..."Pea, salin baju. Minum air sikit then terus buat homework". Dan seterusnya, aku ler di dapur...keletang..keletung...keletang...keletung....ntah apa bising nyer...hehehe

Nasi......siap di masak....




Lauk...siap dimasak......selalunya hubby & Pea suka masakan yg ber suppp.....dorang nie suka hirup ler....kalau aku masak lemak, lagi ler....Si Pea siap jilat pinggan sekali...hehehe (itu ler penangan air tangan ibu)



Apalagi, dah lepas masak kena ler mengemas dapur.....huhuhu....



Lepas tu kena mengadap si Pea buat homework.....hihihi.....


Inilah keje aku hari-hari di rumah. Keje aku kat luar tu lain plak citernyer. Dah namanya keje, buat jer la...Hehehe.....apa-apa pun aku bersyukur dengan rahmat yg diberikan oleh Yang Maha Esa. Amin......

No comments: