Tuesday, April 17, 2012

Melaka Bandaraya Bersejarah..........

Assalamualaikum everyone.....

It was a public holiday for Melaka state....celebration of Melaka Bandaraya Bersejarah (Melaka Historical City).  Ingat tak nak gie mana-mana tapi gatal-gatal nak kuar jugak.  So, we went to astana moda (jakel) to buy few set of kain nak buat baju keje.  Aku nie jarang pakai baju kurung, selalu pants and blouse jer.  Nie yang tengah menggatal nak buat baju kurung for work.  Dah sebat 3 pasang untuk aku dan 2 pasang untuk mak aku.  Mak aku nie ler tukang jahit seantero baju kurung aku selama nie.  Jimat duit sikit lah.  Kalau tempah kat org dah tentu kena extra caj....hihihi

Then, we had our lunch at DIMA (arab cuisine) yang femes kat Melaka nie.  Restaurant Arab kat Melaka nie memang kurang giler.  This is what we had....Nasi Zubirjan Chicken.....ordered 2 small portion.  Small portion dorang nie boleh share utk 2 orang.  Banyak ler........


 Aku share ngan suamiku.....mak aku share ngan Pea.......

 Ordered jugak Russian Salad and.........Khunafa, sejenis dessert yang masam-masam manis......

 Nampak macam kuih goreng jer kan.  Nie sebenarnyer cheese yang digoreng bersalut su-huun.   Memang sedappppppp.  Lain kali nak try benda lain plak.....ada nampak kebab dorang.  Macam delicious jer......huhuhu

No comments: