Wednesday, May 30, 2012

Cuti cuti cuti......

Assalamualaikum everyone

Musim cuti sekolah dah pun bermula.  Time aku gie keje, nampak ramai keluarga berduyun-duyun di area pelancongan kat Melaka nie.  Dah memang jalanraya akan sibuk & jadik jem tak semena-mena.  Macam biasa hotel, motel, homestay mesti ler penuh sepenuhnyer.  That day, aku nak ke Mahkota Parade......adehh jalan jem giler.  Sabo-sabo, kalau tak sabo dah lama aku lipat-lipat keta aku masuk dalam beg.  Aku jalan kaki lagi bagus.  Dek sebabkan dah banyak keta, dorang nie dok double parking.  Jalan kat melaka nie bukannyer luas sangat, abih tu bila dah buat double parking, keta lain yang nak gunakan jalan tu dah terkemut-kemut macam kura-kura.  Jalan sikit..sikit...sikit.  Perrghh...sabo-sabo.

Nie cakap-cakap jugak,  aku masih lagi tak tau nak bawak anak aku gie mana next week. Keep thinking ....keep thinking......tunggu jer lah suamiku balik nanti.  Entah-entah ronda dalam Melaka jer.  Elok jugak pun, takpayah ler nak packing-packing baju.  Aku rasa nak suggest kat suamiku gie A'famosa Safari & Cowboy Town.  Aku dah pernah gie dulu dengan company trip.  Anak aku & suamiku belum pernah gie lagi.  Takper ler, gie banyak kali pun takpe pasal dekat ngan rumah. 

Dan inilah keje anak aku bila cuti sekolah......pakai inai..

Semalam masa fetch dia from my mum hse, dah siang-siang dia eksen tunjuk jari dia kat aku.  Itu lah kejenyer kalau dah stay ngan nenek dia.  Takde keje lain.  Siap lukis gambar flower lagi.  Kat kaki pun ada.  Hehehe! Pea oh....pea....

No comments: