Thursday, May 17, 2012

Pencarian Bermula......

Assalamualaikum everyone.......

Gemuruh Jiwa, Semangat Membara!!!!! Membara pasal apa, membara pasal nak gie travel..kih kih kih.  Sekarang nie aku tengah dok cari slow-slow backpack gear.  Ada kawan aku dok ajak gie Redang Island early of this June.  Hmmm, satu permulaan yang bagus.  Travel dalam negara dulu, macam training lah konon.  Lepas tu baru gie travel oversea....mudah-mudahan.

Tadi aku gie satu kedai jual beg backpack....macam-macam ada.  Untuk pompuan punyer siap ada bunge diselitkan di beg tu.  Si penjual beg tu dok melayan soalan-soalan skema aku ler.  Itu lah, ini lah.  Siap dia bagitau kat aku jangan beli sekarang nie, tunggu 1-14 June ada sales from 10% to 40% untuk new item.  Kalau last season punyer item boleh bagi diskaun sampai 70%.  Wahhhh! Baiknyer dia...tohceh tohceh.  Aku akan datang balik kedai ko as early as on 1st June....hehehehe.
Ini Deuter Ace Lite 40 + 10L.....warna merah cantik.  Dari jauh orang boleh kenal tu beg aku.  Harga tak boleh tahan. Kena tunggu sale lah.

Yang kaler hitam nie plak, Deuter Ace Lite 50 + 10L.....senang warna gelap pasal bila kotor tak nampak jelas sangat.
Yang nie kaler hijau......Ace Lite 45 + 15L.  Tak besar sangat, tak kecik sangat.  Macam dah berkenan tapi bila tengok harganyer....fuuhhh takleh tahan.  Kena tunggu sale ler jugak.

So, pencarian telah bermula.  Pengumpulan barang-barang akan dimulakan sedikit demi sedikit.  Setakat nak travel dalam Malaysia nie, rasanyer takde masalah.  Cuma persiapan nak gie oversea....itu yang kena plan betul-betul.  Duit nak kumpul, tenaga nak kumpul........hehehe.  Tapi yang paling best sekali, aku dah dapat GREEN LIGHT dari suamiku.  Thank you, thank you.......muaaahhhh!

No comments: