Sunday, October 14, 2012

Terpenjara lah Diri Ku....

Assalamualaikum everyone,

Apa punyer tajuk dahhhh? Terpenjara diri sendiri.....??
Apakah motif gambar ini?  Konon-konon terperangkap dalam penjara lah...padahal dalam umah jer....hehehe! Memenjarakan diri sendiri...
(Maaf, walaupun dah dilap, tingkap still nampak berkeladak....huhuhu)

Oh! Tingkap dapur ku tidak bertutup cos blind yang dipasang sejak pindah dulu dah tahap gaban kotor.  and cadang-cadang nak cari blind baru tapi sampai sekarang x gie cari.  So, whatever natural light will come in directly.....oh Matahari! Kau menerangi hidup ku di dalam rumah juga diluar rumah....heheheh

Sebenarnyer, bukannyer aku memenjarakan diri sendiri.  Biasanyer weekend memang malas nak kuar umah.  Hari-hari aku keje, aku kat luar umah.  Hari-hari drive sana sini, lepak sana sini......so bila weekend menjelma aku memang malas nak kuar melainkan suamiku ajak gie tengok wayang.  Itu pun kengkadang ala-ala "paksa-rela" cos mengenang si Pea yang meronta-ronta nak tengok wayang kartun dia.  Beli  groceries selalunyer suamiku yang buat, kalau tak hari Jumaat pagi or hari Ahad pagi.  

Sapu, mop umah, cuci baju, lipat baju, memasak, menenangkan fikiran......semuanyer dilakukan ketika weekend.  Itu jer yang aku nak buat bila weekend datang.  Malas betul nak berebut-rebut parking bila nak gie shopping complex on weekend.  Sebab tu aku memang suka beli barang-barang on weekdays.....senang....lapang....lega.......

Kadang-kadang ada jugak jumpe client....misalnyer nanti petang aku dah ada appointment.  Maklum lah keje macam aku nie kena flexible....kalau tak boleh bungkus....huhuhuhu....

Apa-apa pun, hidup mesti diteruskan.....If it doesn't challenge you, It doesn't change you......

No comments: