Friday, May 3, 2013

On 13 April.......

Assalamualaikum......

Kan dah kata....memang aku sangat-sangat malas nak update.  Sampai birthday anak pun aku lambat story mory.....Pea's birthday...13 April 2005.  The day she was born.  The day aku dok meneran sampai termuntah-muntah kue tiau yang mak aku bagi aku makan sebelum aku masuk labor room.  Ahakkksss! She's 8 years old.....already.  We decided to stay a nite in KL.....pampering her for HER DAY....

 Muka kemain senyum simpul lagi dapat hadiah.  Pipi yang tembam tu, tersembul-sembul.....cewaahhhh!
 Dengan rakus sekali, Pea merobek-robek kertas hadiah tu....sabo Pea sabo.....
Tadaaaaa! Orang lain time birthday anak, beli PSP....beli Barbie Doll.....beli Baby Alive.....aku? Beli buku citer si tikus nie....Geronimo Stilton.  Pea sekarang tengah mabuk giler dok baca buku nie.  Everytime gie book store, mesti dia tangkap satu buku nie.  That's why aku decided untuk beli 5pcs of this book.  Bagi dia baca sampai lunyai.  Membaca tu amalan yang mulia kan.....itu lah yang cuba aku terapkan dalam diri dia.

Ini pulak suamiku beli kan.  Visit to Kidzania!  Dah lama Pea teringin nak gie...cuma time tak sesuai.  So, kita orang beli online jer....senang.  Bak kata Puan Along..."baik beli online, takut dah full nanti.  tak boleh masuk plak".
These are the books that I bought for her.  She really likes it.  Dah dapat terus baca.....tak sampai 2 hari dah abis baca.  Mintak lagi beli buku nie......adeehhhh! kalau ini macam bankrup ler mak kau....Pea....Oh Pea...

No comments: