Thursday, July 25, 2013

Hari yang ke Enam Belas....

Assalamualaikum.....

It's not too late for me to wish all muslim ...... Selamat Menyambut Bulan Ramadan Al-Mubarak.  Uhhh, sangat slow kan? Orang dah berposa setengah bulan baru nak wish...huhuhu.  Maafkan kami...maafkan kami.  Sudah hari yang ke Enam Belas  dah....time flies like a super duper jet.  Fuuhhh....berdesat-berdesut masa berlalu.

Dek disebabkan masa berdesat-desut tu lah, aku buat keje sangat ler lembap....aduh.  Sangat tidak bermotivasi, maklum lah bulan posa katakan.  Tapi dalam lembap-lembap pun, aku kena buat jugak.  Hah, aku dah settle keje-keje menyimpan fail client.  Dari A-Z, aku run thru bagai nak tercabut bijik mata nie. 


Pergghhh, banyak unnecessary documentation yang aku simpan dari zaman dok kaduk lagi.  Sekarang, all clients data has been scanned and kept safely in the office.  Kena jugak buat backup, takut kalau computer crash, masak kau....! mana nak cari detail client.  Hehehaha!

Bulan posa tahun nie, macam biasa jer.  Nothing yang special cuma tahun nie aku banyak masak dirumah berbanding makan di luar.  Setakat nie baru 2 kali jer makan kat luar.  Bila buka posa, bukannyer boleh makan banyak mana pun.  Selera takde lahh, maklum lah umur dah meningkat, nafsu makan pun jadik kurang.  Aku banyakkan makan sayur di bulan posa pasal senang nanti nak mendigestkan...hehehe.

Si Pea, alhamdulillah untill today, dia still posa.  Balik sekolah agama, penat-penat dah melepek kat sofa.  Huhuhu, sian anak aku nie.  Kengkadang, rasa macam nak suruh dia buka posa tapi bila ingat-ingat nie ler masanyer untuk train dia.  Kalau tidak, sampai ke besau nanti nak ponteng posa jer....biar dia rasa susah sikit.

Hari nie nak masak apa?  Tadi tengok bahan-bahan yang ada....macam boleh buat Beef Sliders plus Mac & Cheese....ada broccoli jugak....tengah dok pikir nie....



No comments: