Tuesday, April 22, 2014

Keje Saya......

Bismillah

Assalamualaikum dan Selamat Pagi.  Apa kabar semua? Ada bagus? Mesti bagus.....alhamdulillah kerana Allah kurniakan sehari lagi untuk kita bernafas.  Amin.

So, hari nie nak citer pasal keje saya.  Saya adalah seorang ejen insuran berdaftar di Prudential Assurance Malaysia Berhad dan Prudential BSN Takaful.  Alhamdulillah......


Selama bekerja sebagai ejen nie banyak yang telah ditempuh, dilalui dan sebagainya.  Ada suka, duka, pahit, manis.......tapi dalam banyak-banyak perkara yang paling saya suka adalah dapat menolong sesama manusia. Well, alhamdulillah Allah telah membuka hati saya untuk menyertai perniagaan ini.  Perasaan gembira dan bersyukur bila dapat memberi cek pampasan kepada pemegang polisi.


Baru-baru ini, saya telah membuat claim cek pampasan berjumlah RM20,000.00.  Alhamdulillah, walaupun tak seberapa banyak jumlahnya, saya gembira dapat membantu pemegang polisi yang dilanda musibah.  Air mata kesedihan bertukar menjadi kegembiraan.  Alhamdulillah......I love my job.


No comments: