Thursday, November 12, 2009

Penat....

Hari nie penat sungguh...nak tau pasal apa?? Well, first thing in the morning gie ofis 'selesaikan' paper work yg terbengkalai dah 2-3 hari....fuhhhhh

Then gie collect premium - jadi 'cheti' jap..tiap2 bulan aku jadi cheti sementara..he he he...kalau tak jadi cheti nanti takde ler gaji aku nie. Lepas tu jumpe 2 org...lepas tu....buat keje 'banking' sikit..bank-in duit kat sana, bank-in duit kat sini...ewaah ewahhh...dgr mcm banyak duit je kan...tapi sebenarnye tu semuanye duit orang la...bukan duit aku...kalau duit aku kan best...ha ha ha...

Dah dekat petang plak, clerk kat ofis call..

Clerk : Hallo, Salina....lu ada mana???
Me : I ada kat melaka la. Apa lu mau??
Clerk : Haiya...cepat2 datang ofis. Ambik lu punye stock diaries..sudah sampai.
Cepat2 datang hah...nanti gua jual lu punye stock..
Me : Esok, gua takleh ambik ke? Ari hujan lebat la..mcm mana gua nak loading
dlm keta gua. nanti semua abis basah....
Clerk : Aiya....lu datang saja la...gua tolong angkat sama lu...
Me : ok, ok...gua datang....

Terus shoot gie ofis. Memang penuh betul ngan keta2 ejen insuran nie, bersimpang siur parking..semuanye nak ambik stock diary, calendar, organizer for 2009. Nasib baik masa aku sampai hujan dah reda. Ada sorang ejen tu tolong aku angkat stock..aku pun tolong dia jugak la..pompuan ngan pompuan. Tak larat nak angkat sorang2.

Ohh...balik umah mesti dah kena list down...dah start nak kena bagi dah. Takleh simpan lama2...nanti dah sampai 2009 tak bagi2 lagi...nak simpan buat apa...buat tukun tiruan...he he he....

Mcm nak tercabut kaki aku...turun naik ofis. Nasib baik ofis aku nie tingkat 1, kalau kena tingkat 3...mak oii...ter'dislocate' lutut aku....

Sampai je umah...ambik pea kat taska. Lepas tu pikir nak makan apa for dinner. Aku goreng je burger patty and nugget. Jadi ler, dua beranak makan...hubby takde..dia kat kl ada course....he'll be back tomorrow...yippeee...

2 comments:

Along said...

Wei..bookkan satu calander ko utk aku. Hehehehe..macam la aku customer kan? Takpela, best fren kena dpt gak..betul x? Heeee..

Sal said...

Boleh kalau nak...tapi kena jadi customer aku dulu la...
paling kurang pun the whole family mesti ambik ngan aku...keh keh keh...