Monday, March 26, 2012

Bila Selera Datang Kembali.......

Assalamualaikum everyone....

Maaf yer, gambo agak gelojoh sikit bila dah lapar. Hehehe.....Bila selera datang kembali ini lah jadiknyer. Time makan tak hingat dunia! Tekak memang dah come back to normal yakni memang nak makan macam-macam tapi perut dah boleh terima.

Contohnyer macam hari nie tadi. Pagi sebelum kuar gie ofis, aku dah minum milo & buat oat sikit. Lepas abis meeting, aku gie minum pagi order - mee goreng mamak ngan teh tarik....dan sebungkus nasi lemak. Ambik ko....memang tak boleh masuk perut tapi tekak nak makan jugak. So, lepas makan tu takde ler rasa apa-apa....sampaikan waktu lunch pun tak makan. Petang tadi aku minum teh tarik jugak plus egg sandwich, konon-konon nak tahan sampai dinner. Masa nak gie fetch Pea, perut aku nie dah rasa lain macam. Memang tak sedap rasanyer, kiri dan kanan perut rasa tegang.

Perrghhhh! Bawak keta memang tahap slow. Adeehhhh! Aku rasa nie ler penangan kalau time makan tak reti nak budget. Nak balun semuakan? Hahah, kan dah tegang perut.... Aduuh, sampai umah jer aku lepak jap. Memang rasa tegang sangat.

Bila dah lega sikit, aku bawak Pea gie beli bahan-bahan untuk kelas lukisan dia. Beli bawang lah, bendi lah, apron lah.......lepas tu gie dinner kat McD....aku memang takleh nak makan sangat, cuma minum air jer.

Rasa menyesal lah, memang dah sah-sah aku punyer intake makan kena sikit-sikit tapi banyak kali. Sampai sekarang nie aku terasa lagi ketegangannyer. Lepas tu, duduk plak lama kat ofis buat paperwork lagi lah buat perut aku nie "stress".

Kena lah aku ikut style makan masa lepas operate dulu, sikit-sikit. Letih-letih ler....

No comments: