Sunday, March 4, 2012

Latih Tubi.....

Assalamualaikum everyone

Pagi Ahad yg ceria dan tenang. Hari nie rasanyer macam takkan masak pasal nak gie lepak umah mak aku. Kakak aku balik this week so mesti ada tempat yang dorang nak gie....selalunyer shopping ler mana lagi. Ataupun dok umah jer, borak-borak dan melayan anak-anak.
Untuk Pea, ini adalah latih tubi dia hari-hari. Sekarang nie, aku selalu beli buku-buku latihan untuk dia melatih tubikan hari-hari. Kalau tidak, berkarat lah otak dia nanti. Hari selasa yg lepas ada ujian laras kat sekolah Pea. Entah brapa markah dia nanti. Ada ler buat ulangkaji sikit-sikit. Tengok jer lah apa resultnyer nanti.

Sama ada ini adalah muka ceria, muka tepanjat atau muka yang sengaja dibuat-buat pasal dia tau mak dia tengah dok ambik photo dia. Wahai anak ku, makin lama aku tengok, makin tembam lahhh...hehehe

Ini adalah aksi-aksi macam dah malas nak buat latihan. Muka dah toya, tangan dah tak larat nak mengira, pun gaya-gaya "landing time" sedang melanda. Baru buat latihan sikit dah macam tak larat. Huhuhu, nie ler dia budak-budak......Time dulu ada tak mak bapak kite tengok kite masa buat latih tubi? Time aku dulu takde....kena pandai-pandai lah buat sendiri.

Bila dah kena tegur sikit, baru lah bersemangat nak buat. Nak kena cakap selalu, hari-hari.....aduh....dah nama pun anak sendiri kan. Kena lah segala-galanyer ambik tahu, kalau buat tak tahu lagi kes naya.....


Mudah-mudahan Pea rajin belajar........amin.....

No comments: