Tuesday, May 15, 2012

Verangan yg tak sudah......

Assalamualaikum everyone,

Aktiviti terkini....tengah verangan dahhh! Verangan pasal apa? Verangan nak gie jenjalan SATU DUNIA! Aku teruja bila blogwalking last 3 days, jumpa satu blog yang memang sempoi jer - Blog Backpacker Busuk kepunyaan Cik Fatt.  Best siottt! Gie travel sorang-sorang, dok lepak seminggu dua minggu kat negara orang.  Dah banyak tempat Cik Fatt nie gie.  Ini lah salah satu cita-cita aku yang belum lagi tercapai.  Aku adalah jugak gie travel kat sini........

Nie dalam Malaysia, gie Sarawak on company trip.  Dapat dok sebelah orang tempatan kat sana, rasa besau benau aku nie kan....hehehe
Ada banyak tempat aku dah gie tapi nie yang paling best.  Time gie Shanghai and Kunming......salji turun beb.....aku jakun sakan, turun flight terus minta geng ambik kan gambau dalam salji. Nie lah first time aku merasa salji jatuh berderai di muka aku yang tak seberapa nie.  Hehehe! 

Sekarang nie aku tengah dok pikir, nak buat plan for next year......nak ajak geng yg sekepala.  Tapi yang paling penting, DUIT kena kumpul yer Cik Salina! Planning bagai nak rak kalau DUIT tak kumpul, tak guna jugak.  Tahun nie suamiku dah plan ngan kengkawan dia nak gie travel Krabi.  Huhuhu! aku tak dapat ler nak ikut.  Kita orang dah buat arrangement, salah sorang kena stay back jaga Si Pea.  Tu ler takleh nak gie jalan "couple".....nanti ler sabau.  Nak gie pun time cuti sekolah pasal nanti tak ler tunggang langgang rumah dibuatnyer.  So, suamiku.....Gie lah jenjalan dulu, isterimu gie next year yer.

So, starting from this month aku kena "ikat perut" pasal nak jalan-jalan.  Aku dok pikir-pikir time aku single mingle dulu apasal lah aku tak gie travel?  Huhuhu! Aku dah ingat...aku dah ingat.  Family didahulukan time tu.  So, this time aku nak gie.  Sebelum umur aku mencecah 50 tahun, aku nak travel half of the world, insyallah kalau diizinkan Allah.  


No comments: