Monday, August 13, 2012

Eating, Shopping, Mopping......

Assalamualaikum everyone

How's your Ramadhan getting on?  Still super duper awesome, rite?  I love Ramadhan, I love fasting.  Since, it's going to be 5 more days to go, loads of things to be done.  Example.....what to eat for break fast?  This really really bugging me and thinking of the simplest menu of all.  Menu yang simple adalah.......just go out to break fast.  Hahahaha! Very the lazy of me.  We went out for break fast last Saturday at Nandos, Jusco.  No other choices of outlet in Melaka as usual.  There's no TGIF here, no Tony Roma here, no no no.....Bila ler ada tauke-tauke yang banyak duit nie nak open the outlets here. Please please please, kalau ada tu cepat sikit lah.
 This is what I had, 1/4 chicken with coleslaw & peri potatoes......love it.  I love how they cook the chicken.

Pea as usual nama jer ambik chicken tapi tak nak makan chicken.  She ate only the sidelines as in wedges & spicy rice.  Ordered also grilled chicken sausages for her......licin babe licin Si Pea kejekan....huaa huaah

Suamiku tengah 'mentelaah' chicken nie.  Hehehe! Kita orang dah lama tak makan kat Nandos nie.  Rasanyer dah lebih 3 tahun kot.....

Dah kenyang kan? Abis licin aku kejekan.  Chicken dia memang best ler.  Aku rasa ini lah grilled chicken yang terbaik ada kat Melaka nie, buat masa nie lah.
 
Hah, cuba tengok dua beranak nie bila dah kenyang? Lentok sana, lentok sini.  Mata macam dah tak larat nak bukak pun. Hehehe! 

Actually, we went out for break fast cause nak cari baju raya dahhhh. Pusing punyer pusing, tak dapat yang berkenan di hati.  Si Pea punyer baju dah setel, suamiku dah setel.....tinggal aku jer.  Takper ler, mak aku dah jahitkan baju kurung dalam 2 pasang dah cukup ler.  Kalau nak gie jalan raya, pakai ler baju tahun-tahun lepas, masih boleh dipakai lagi.  Elok lagi pun...hehehehe.  Tapi ada satu benda yang aku nak beli.....aku nak beli tudung.  Tudung-tudung yang aku ada macam dah biasa sangat pakai.  Yer ler hari-hari gie keje, asyik 'rolling' kaler tudung yang sama jer.....hahahah.  Teringin jugak tengok orang pakai tudung yang bertingkat-tingkat tu.......tengok ler kalau ada rezeki beli.  Kalau takde, pakai jer lahh tudung saji kat umah aku nie...kih kih kih.

So, bila dah puas enjoy makan kat luar hari Ahad adalah hari mengemas rumah.  Bagai nak patah pinggang aku dibuatnyer.  Depan, belakang aku 'lanyak' umah aku nie.  Dari pagi sampai ke petang, dah macam naik longlai dah.  Tapi aku & suamiku gagahi jugak.....Sorry, takde gambar tengah kemas umah pasal....ish ish ish muka kite orang selekeh abis dengan pakai baju koyak rabak.....huaaa huaa huaahhhh.  This year, kita raya kat Pahang.  Adehh! Minta-minta jalan tak jem sangat ler...kalau tidak naik kematu vontot aku nanti.

No comments: