Thursday, August 9, 2012

Out of Idea......

Assalamualaikum everyone

Memang mencabar betul sejak kebelakangan dalam bulan posa nie.  Pasal apa? Pasal dah takde idea nak masak apa untuk buka posa.  Hahahaha!  Macam dah  kering menu nak dimasak padahal banyak lagi lauk-pauk aku boleh masak.  Bila gie supermarket macam-macam boleh beli tapi bila dah sampai dah tak tau nak beli apa, nak masak apa.....adehhhh

Earlier of this week, memang dah start tapau sikit-sikit makanan dari luar tapi....memang tak sedap lah.  Setakat kalau beli kuih-muih tu, ok ler lagi.  So,  last 2 days aku tak tau nak masak apa.  Nak makan nasi pun macam dah takde selera sikit.  So, aku masak.......Sweet Chilli Chicken & Vegetable Lasagna.....tada...

Tekak terasa nak western food ler.  Nie first time aku cuba, rasanyer ok jer tapi macam ada kering sikit lah.  Macam tak cukup white saucenyer.  Ok-ok, next time aku cuba buat lagi.  Aku dah ler janji nak bagi member aku tu rasa....hehehehe next time yer.

Yesterday tahap kemalasan aku telah melanda so aku tak masak semalam....ngeehhhh ngeehh ngeeeh dah malas ler tu.  Dah tengah-tengah Ramadan nie datang plak penyakit malas.  Mula-mula ingat nak buka posa kat Nandos.  Lepas tu dok pikir-pikir, tukar plan.  Tapau nasi goreng ikan bilis ngan DOmino pizza extra large lagi....pergghhh nak terberanak aku makan pizza.  Apa ler yang Suamiku ingat.....kite dah ler 3 puntung jer kat umah nie.  Macam nak buat kenduri kat umah jer, dia gie beli extra large.  Sapa nak makan banyak-banyak tuuuu.....Dah ler extra large....kih kih kih.  aku makan satu slice jer.  Suamiku makan 2-3 slice...ngaahh ngaahh ngahhh......ada banyak balance lagi bawak sahur and pagi nie pun ada tinggal lagi 3 slice.

Adehhh, hari nie macam ketandusan idea lagi.  Nak masak apa? Nasi ayam ke, ikan goreng sambal ker?  ohhh idea.....mari ohhh mari, datang pada ku.....

No comments: