Saturday, January 19, 2013

Buat Pertama Kali......

Assalamualaikum everyone.....

Mula-mula macam segan nak citer......tapi nak jugak diciterkan.  Tengok title post macam dah tak tahan kan? Buat Pertama Kali....apa yang buat pertama kali tu? Cuba teka....cubalah teka....alahhhh cuba lah teka....apahal pulak aku nie? Mengada-ngada sendiri? Hahahaha!

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*

*


Ahaaaa! Buat pertama kali nya aku masak Ubi Kayu Rebus!!! Yehaah! Sangat excited ok? Dulu time kecik-kecik aku ingat mak aku dok masak nie.  Al kisahnyer, Encik Suamiku  yang tetiba rasa nak makan ubi kayu rebus so dia terus gie beli.  Bila aku tanya tonite nak makan apa?  Makan ubi kayu rebus ngan sambal ikan bilis jer.  Huhuhu! Tepanjat jap aku!

Sangat excited sampai tak tau nak start masak macam mana.  Siap call mak aku bagai nak rak tanya macam mana nak rebus lah, berapa lama lah, nak potong ubi tu macam mana lah....hahahaha! Mengelabah aku nak masak ubi kayu tu....setakat nak merebus pun aku mengelabah giler dah.

Suamiku komen yang aku rebus ubi tu terlembik sikit....huhuhuhu! Malu malu malu.....It's ok honey. It's my first time.  Next time I rebus elok-elok ok.....

No comments: