Tuesday, August 13, 2013

Raya Sudah....

Assalamualaikum.....

Selamat Hari Raya AidilFitri....... Maaf Zahir Dan Batin.......

Dah masuk raya ke 6 baru nak wish....hehehe. Sorry yer, I busy sikit.  This year balik Pahang, kampung Suamiku.  Program...free and easy.  Gie jalan raya 3-4 rumah sedara lepas tu terus balik umah takut ada orang nak melawat nenek "woh" nanti.  Tunggu punyer tunggu punyer tunggu.....hujan yang turun sangat lebat.  Orang takde pun nak datang raya.....aku dah standby tak salin baju kurung dari pagi sampai ler ke maghrib.  Lepas tu tunggu lagi lepas Isyak sampai ler ke pukul 10-11 malam.....aiii? takde orang nak datang raya ker?

Takpe ler, mayb dorang datang the 2nd day......aku rasa dorang gie raya rumah sedara mara yang lain dulu, baru lah nanti dorang datang.  Adik ipar dah siap-siap masak kuah kacang, rendang ayam, nasi empet....balik-balik kita orang kat umah jer yang sapedek...hahahaha! Macam biasa, badan aku memang dah bulat buntang abis.....

Yang paling aku terlupa sesangat lah....semua dah siap pakai baju cantik-cantik.....Kita orang langsung tak ingat nak ambik gambar ramai-ramai!  No raya photo at all! Boleh jadi lupa bagai ler!  Tak pernah kita orang tak ambik gambar...tapi tahun nie boleh kan semua orang tak ingat ler!  So, there are no photo taken during pagi Syawal.  No photo.....sedih lahhh.....

Aku balik Melaka pun, belum ada photo lagi taken.  Apasal  ler tahun nie kita macam takde semangat nak ambik gambar?  Macam rasa takde raya jer?  Ker masing-masing dah besau panjang, dah malas nak berposing-posing? Huhuhu....

Apa-apa pun nie dah sampai raya ke 6...... aku nak ambik gambar....nak ambik gambar.....nak ambik gambar......

No comments: