Sunday, February 28, 2010

Pertama Kali.....

Wahai hadirin & hadirat sekalian....

Berdirinye saya di sini adalah untuk membuat pengumuman bahawa saya telah BERJAYA MASAK SAMBAL PETAI SOTONG.......buat pertama kali nye!!!!

Dah 8 tahun kawen, tak pernah masak sambal petai...pasal aku tak makan petai. Tapi pasal smlm laki aku teringin nak makan sgt & masa tu gie groceries shopping...aku kata takpe la....beli ler sotong & petai sikit...aku coba masak...kalau tak sedap jgn komplen hahhh...aku nie kalu nak masak yg remeh temeh nie..aku tak gheti. Kalau masak yg simple2x...aku tibai jer....

So utk menyedapkan lagi menu hari smlm, aku masak sop taruk tauhu putih, suhun, kentang....(sbb anak aku suka mkn kentang ngan nasi putih)..


Ditambah plak ngan ikan selar goreng...digoreng garing...waduuhh...asyiiikkkkk


Biasanye aku lepas memasak..nak mandi dulu..maklum je la...bau badan dah busuk, ketiak dah melekit2x....hish hish hish...blum sempat penat aku abis memasak...laki aku dah tak sabar2x nak makan. Nasi putih panas2x plak tu...fuuhhhhh.

Tp sebelum tu, dek pasal kena masak sambal petai...aku dera laki aku...
Hah...aku dah kena masak.....ko kena mop lantai dapur nie...dah memercik sambal petai ko kat atas lantai kitchen aku nie....tu ler dpt maid sekejap..tukang mop....(cian laki aku)....


Nasib baik aku masak nasi byk sikit. Aku gie mandi dulu, laki & anak aku dah makan dulu...mak aii...laki aku tambah 3 kali....aku rasa bukannya rasa sedap mana pun..cuma dia dah lama kempunan nak makan sambal petai...hah hah hah

2 comments:

Along said...

Orait...bile2 aku nak mai rumah hang (bileeeee la tu?), aku nak ko masak utk aku lauk ni..muahahahah

Salina Ahmad said...

Dtg ler....